1. Vybírej si ověřené e-shopy
Zeptej se kamarádek, lidí kolem sebe, pročti si recenze, ale pamatuj si, že na všech asijských e-shopech najdeš stejné věci, nebo alespoň velice podobné. Proto je lepší objednávat je z více ověřených obchodů. Nejlepší je si najít jeden, kterému budeš věřit, a nakupovat jen přes něj.
2. Nenechávej informace o tvé platební kartě uložené
I když danému obchodu věříš, nevyplatí se si nechávat uložené informace k platební kartě. Nikdy nevíš, kdo se ti do účtu dostane a údaje si opíše. Většina lidí tu variantu v potaz nebere, a i když dosud nebyla zjištěna žádná krádež, je určitě lepší po každém nákupu údaje vymazat.
3. Čti si hodnocení zboží
Když otevřeme internetový obchod, obzvláště ten čínský, pochopitelně nevíme, kde dřív oči nechat. Z obrázků pokaždé produkty působí dojmem, že dosahují lepší kvality než ty značkové z kamenných prodejen. Většinou je pravda, že věc, která dorazí k nám domů, je kvalitativně těžko rozpoznatelná od značkové. Každopádně, ne vždy vypadá dané zboží v realitě stejně jako na obrázku. Proto je rozumné v první řadě si přečíst hodnocení, jestli zákazníkům skutečně přišlo zboží v pořádku.
4. Objednej větší velikost
Pokud se jedná o oblečení, platí zde pravidlo, lepší větší než malé. Je známo, že lidé pocházející z Číny jsou o dost štíhlejší než my, to se může projevit i v této situaci. Máš-li běžně velikost S, objednej si, pro svůj vnitřní klid a jistotu, velikost M. Když si objednáš tričko ve velikosti M, a bude ti volnější, určitě se naštveš milionkrát méně, než kdyby bylo malé, nemám pravdu?
5. Umět anglicky je super
I když dnes máme všichni v počítačích a mobilech slavný překladač od strýčka Google, stejně je super, umět alespoň částečně anglicky. V první řadě si přečteme informace o produktu, které překladač ne vždy přeloží doslovně či výstižně a k pochopení. Také ale se může stát, že budeme chtít daný obchod kontaktovat, a k tomu je alespoň částečná znalost anglického jazyka fajn. Samozřejmě, pokud nenabízí obchod převod měn, nezapomeň si vypočítat částku do korun českých.