Internetová sláva a její úskalí

Pokud máte děti nebo mladé lidi ve vaší blízkosti, dříve nebo později narazíte na slova jako youtuber nebo instagramer apod., často si vlastně lámete hlavu nad tím, co je tak zajímavého na tom, sledovat nějakých pár pošahaných lidí, kteří se šklebí do kamery nebo se líčí. Nu, sic je takových lidí víc, zdaleka je převyšují kvanta lidí, kteří se na takové lidi dívají, sledují je, komentují jejich tvorbu a jsou u vytržení, pokud si mohou koupit něco z jejich „merchandise“.
media a abstrakce 

Proč není všechno zlato, co se třpytí?

Většina těchto lidí totiž žije a krmí ostatní krásnou iluzí a snem o tom, jaký by život mohl být, ale jaký není. Často vidíte fotky, naprosto perfektních západů slunce a štěstí z toho přímo srší, ale pravda je taková, že objektiv je čarovný nástroj, který zachytí pouze to, co daný člověk chce. A na internetu rozdíl nepoznáte, jestli se jedná o pravdu či ne, jenom si prohlížíte historii jejich kanálu nebo feedu, a vidíte spoustu dokonalých fotek a štěstí, a tak nějak se cítíte trochu smutně z toho vašeho života. Málokdo ukazuje své špatné chvíle.
barevná ikona 

Odpověď, na kterou se dlouho čekalo

Ale není to jenom o krásné iluzi. Takových triků totiž využívají i zkušení marketéři, kteří dostali nápad – proč jednomu z těchto vlivných lidí nepodstrčit nějaký produkt, ať ho ukáže ve videu či na fotce, dáme mu nějaký peníz a řekneme mu, ať to pěkně pochválí a doporučí. Najednou se páni marketéři našli ve zlatém dole, protože spousta dětí a mladých lidí, kteří se na to dívají, jsou potom úplně bez sebe, pokud si mohou něco od jejich oblíbeného idola koupit
ikona fotoaparátu
 
To samé bylo i v minulost = lidé zkrátka také chtěli to, co mají ti, které obdivují a internet poskytuje užitečné nástroje pro to, aby se taková zpráva dostala k co nejvíce lidem.
 
Internet proto není jenom hračka na zahnání nudy, je to především velmi promyšlený marketingový tah a doslova zlatý důl, který se nikdo nebojí pořádně zmáčknout.