Jedná se o nejzávažnější off-page metodu, prostřednictvím které je dosaženo optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Účelem této optimalizace je vylepšení pozice dané stránky ve vyhledávačích. Což má vliv poté samozřejmě na lepší viditelnost, propagaci a zejména vyšší návštěvnost, což je prioritní.
Vše funguje na bázi v budování kvalitních zpětných odkazů z jiných webových stránek. To probíhá různými způsoby, ať už se jedná o výměnu či nákup odkazů, prostřednictvím registrace, práce se sociální sítí, zveřejnění PR článků, aktivní přispívání na oborová diskusní fóra apod.
Linkbuilding je významnou součástí SEO i kompletního marketingového mixu. Zejména odkazy je zapotřebí chápat tak, že jsou cestou pro přivedení návštěvníků na web. Zde je rovněž nutné zůraznit, že se vše ještě člení na interní a externí získávání zpětných odkazů.
Interní spočívá v budování hodnotného propojení jednotlivých podstránek v rámci webu, přičemž každá podstránka by měla být přístupná alespoň ze dvou odlišných míst v rámci stránky jako takové. Oproti tomu externí je o budování internetových odkazů směřujících na vaši webovou stránku kdekoliv na internetu, tak spočívá síla stránky, jenž je v internetovém vyhledávači.
V tomto směru je vhodným a účinným řešením, přenechat linkbuilding profesionálům, kteří vše provedou za vás a i poskytnou odborné rady. V takovém případě máte jistotu, že bude efektivně zvýšena popularita daných webových stránek.
Jestliže potřebujete či chcete vyšší návštěvnost z vyhledávačů, pak je pro vás tato záležitost podstatná a důležitá. Získávat zpětné odkazy je nejnáročnější částí z celé SEO práce. Avšak zároveň také dokáže mít rozhodující efekt na úspěch.
Pro dosažení potřebného cíle je nezbytné mít technicky optimalizované webové stránky, stejně tak je nutností silná architektura webu a velmi hodnotný a kvalitní obsah webu.